Projektowanie materiałów reklamowych – najczęstsze błędy i jak ich uniknąć
Materiały reklamowe, będące skutecznymi nośnikami reklamowymi dla firm, ich usług i produktów, to jedne z najszybciej docierających do potencjalnego klienta informacji o działalności marki. Zaprojektowane w niewłaściwy sposób, pełne błędów i niespójne z wizerunkiem firmy, mogą w najlepszym wypadku pozostać niezauważone przez osoby, do których są adresowane. Jak uniknąć błędów podczas ich projektowania?

Błędy popełniane podczas projektowania materiałów reklamowych
Najczęściej popełniane błędy przy projektowaniu materiałów reklamowych biorą się nie tylko z kwestii technicznych, związanych z programami do projektowania, ale również z nieznajomości potencjalnego odbiorcy produktów marki.
Jakie są najczęstsze błędy? Będą to:
- nieczytelny przekaz – informacje umieszczone w sposób chaotyczny, niespójny, napisane w sposób mało zrozumiały dla potencjalnego klienta to błąd, który może wpłynąć na brak zainteresowania ofertą;
- nieokreślony odbiorca – tekst skierowany do wszystkich to nie jest dobra metoda działania. Określenie, do kogo ma trafić, jakim językiem ma być napisany, jakich zwrotów używać, a nawet kolorystyka i grafiki zastosowane na ulotce czy plakacie to priorytet podczas projektowania materiałów reklamowych;
- brak chwytliwych haseł i uwypuklenia ważnych informacji – zastanów się, co chcesz przekazać i dlaczego Twoje materiały powinny być zapamiętane;
- brak CTA, czyli wezwania do działania – brak zachęty do kupna lub odwiedzenia sklepu czy biura brzmi jakby firmie nie zależało na kliencie;
- zbyt dużo tekstu – za wiele informacji naraz może okazać się męczące i nie do zapamiętania dla potencjalnych klientów;
- brak spójności z marką – logo, rodzaje czcionek, kolorystyka to wszystko powinno być spójne z wizerunkiem marki, do jakiego przyzwyczajeni są klienci. Reklama nie kojarząca się z firmą może przejść niezauważona;
- za mała i nieczytelna czcionka – chociaż wymyślne czcionki wizualnie wydają się bardzo efektowne, lepiej postawić na wyraźną, czytelną czcionkę o odpowiedniej wielkości;
- niska rozdzielczość zdjęć – wpływa negatywnie na jakość materiałów reklamowych;
- złe ustawienia kolorystyki RGB – finalnie kolory na ulotkach i plakatach mogą się różnić;
- źle przygotowane pliki – niewłaściwy format, brak spadów, źle zaznaczone marginesy. To wszystko wpływa na końcowy efekt.
Jak uniknąć błędów?
Czy można uniknąć tych błędów, nie mając wprawy w projektowaniu? Niektórych na pewno - podstawowe kwestie to określenie grupy docelowej, dostosowanie materiałów do jej oczekiwań, wyraźne CTA, umieszczenie najważniejszych informacji. Wybór czcionki, najwyżej 2-3 rodzajów naraz, dobrej jakości zdjęć o wysokiej rozdzielczości, unikanie korzystania ze zdjęć darmowych, ogólnodostępnych, które mogą być złej jakości – to wszystko wpłynie na zachowanie estetyki ulotki lub plakatu. Co do błędów, które wynikają z niewłaściwego przygotowania plików do druku, warto skontaktować się z drukarnią i dowiedzieć, jakie są wymagania co do przesyłanych materiałów.
Drukarnia Emi Studio ma wieloletnie doświadczenie w wykonywaniu materiałów reklamowych dla różnych firm – w razie wątpliwości chętnie doradzimy, co zrobić, żeby efekt był zgodny z oczekiwaniami. Skontaktuj się z nami już dzisiaj!


