Idealny plakat na wydarzenie – jak go stworzyć?

Plakat reklamujący wydarzenie to wciąż jeden z najpopularniejszych sposobów na dotarcie do maksymalnej liczby osób potencjalnie zainteresowanych koncertem, spektaklem czy targami. Jesień to okres, w którym nie brakuje wydarzeń kulturalnych i branżowych. Jak zaprojektować dobry plakat, żeby przyciągał uwagę?

Plakat reklamowy na wydarzenie kulturalne – o czym pamiętać?

Plakat reklamowy, który w założeniu ma docierać do dużej ilości osób, powinien zawierać podstawowe informacje, jak:

  • rodzaj wydarzenia i główna atrakcja;
  • miejsce i czas wydarzenia;
  • informacja o możliwości kupienia biletów, miejscu oraz cenie, podane w formie zachęty np.: „zarezerwuj już dziś”, „kup teraz”, „zarezerwuj na stronie”.

Im ważniejsza informacja, tym większa i bardziej wyrazista powinna być czcionka. Oprócz podstawowych informacji, jakie powinien zawierać plakat reklamowy, projektując go musisz pamiętać o:

  • spójności – elementy graficzne, czcionka, kolorystyka – to wszystko musi podkreślać charakter wydarzenia;
  • czcionce – pasująca stylem do grafiki na plakacie i rodzaju wydarzenia, ale jednocześnie czytelna. Na plakacie nie powinno być więcej niż trzy rodzaje czcionek;
  • oszczędności treści – im mniej słów oraz bardziej zwięzłe i konkretne komunikaty, tym lepiej. Zbyt duża ilość tekstu podana w bardzo zawiłej i nieczytelnej formie, może okazać się męcząca w odbiorze;
  • grupie docelowej – zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć i dostosuj przekaz do konkretnej grupy odbiorców. Inaczej będzie to wyglądać w przypadku koncertu muzyki poważnej, wernisażu, spotkania autorskiego, a inaczej np. targów książki;
  • grafice spójnej z rodzajem wydarzenia – inny plakat trafia do miłośników klasycznych sztuk teatralnych, a inny fanów konkretnych gatunków muzyki. Wszystkie elementy na plakacie powinny być spójne z rodzajem wydarzenia i charakterem grupy docelowej, do której chcesz trafić;
  • miejscu na tzw. „białą” lub wolną przestrzeń, która poprawia czytelność plakatu reklamowego i pozwala skupić się na dominujących jego elementach: tekście i atrakcyjnej grafice;
  • odpowiednim rodzaju papieru i druku – w zależności od tego, czy plakat reklamowy ma być umieszczony wewnątrz budynku, czy na słupie ogłoszeniowym, wybierz papier o odpowiedniej gramaturze oraz rodzaj druku, odpornego na warunki zewnętrzne.

Zamów swoje plakaty reklamowe w profesjonalnej drukarni!

Nawet, jeśli masz już gotową koncepcję plakatu, wybrane grafiki, rodzaj czcionki, tekst, warto zlecić jego wykonanie profesjonalnej drukarni. Interesuje Cię druk plakatów w Przemyślu? Skontaktuj się z Emi Studio! Pomożemy Ci na każdym etapie powstawania plakatów, dobierzemy papier i rodzaj druku odpowiedni dla Twojej reklamy!

Plakat reklamowy dotyczący koncertu, spektaklu, wernisażu, wystawy lub innego ważnego kulturalnego wydarzenia musi przyciągać uwagę swoim przekazem, wyrazistością, estetyką, pasującą do charakteru imprezy. Drukarnia Emi wykonała już wiele plakatów reklamowych - efektownych, dobrej jakości, trafiających do właściwego odbiorcy.

Chętnie wykonamy Twój plakat reklamowy oraz wiele innych gadżetów reklamowych, dostosowanych stylem do rodzaju odbywającego się wydarzenia. Skontaktuj się z nami już dzisiaj!

FLScript logo